Kundservice
- Livechatt
- Ring oss +46844688408
- Kontakta oss
- Smsa CHAT till TXTCLQ för sms-hjälp
Vanliga frågor
Var är min beställning?
Du kan se din beställningsstatus genom att logga in på ditt konto.. You may also email us or reach us for status updates at +46844688408 (9 am – 5 pm Monday to Friday. (Stängt under nationella helgdagar)
Kan jag returnera eller byta en vara?
Om du mot förmodan inte är nöjd med ditt köp hos clinique.se, kan du returnera den oanvända varan så återbetalar vi naturligtvis hela beloppet till dig. Om du vill returnera eller byta en vara som du har köpt på clinique.se klickar du här för mer information.
Levererar ni i hela världen?
Tyvärr, clinique.se kan för närvarande bara leverera till adresser i Sverige. Vi ber om ursäkt för eventuellt besvär. Det finns flera internationella Clinique-webbplatser som erbjuder shopping online. Vänligen besök Hitta butik på våra internationella sidor.
Finns det möjlighet att se en ingredienslista?
Alla Cliniques produkter är 100 % allergitestade. Innehåller inte parfym. If you need information on specific products and ingredients, kindly contact our Consumer Care team at+46844688408 (9 am – 5 pm Monday to Friday. Closed Public holidays.) or select Beauty/Product Advice button on the contact us and then select “Concerns about an Ingredient”
Varför har min favoritprodukt utgått? Kan jag fortfarande köpa den?
Beslut att upphöra med en produkt eller introducera en ny produkt eller storlek görs enligt kundpreferenser och inköpsmönster i respektive land. Vi hjälper dig gärna att hitta ett passande alternativ. For assistance in locating a discontinued product for purchase, please contact us via telephone at +46844688408 (9 am – 5 pm Monday to Friday. Closed Public holidays.) we will be happy to assist you.
Har andra tillgång till den information jag ger Clinique?
Vi respekterar dina personliga uppgifter. Informationen du delar med oss kommer inte att vidarebefordras till tredje part utan ditt uttryckliga medgivande. Läs vår Integritetspolicy för ytterligare information.
Skräppostfilter och internetleverantör
Din internetleverantör (Internet Service Provider, ISP) eller e-postklient kan använda filter för att blockera e-post, något som kan påverka mottagandet av e-post från Clinique Online. Om detta är fallet, se funktionen Hjälp i ditt e-postprogram eller kontakta din internetleverantör för mer information om hur du kan ändra eller ta bort de inställningar som filtrerar eller blockerar e-post. På så sätt kan du vara säker på att du kan ta emot e-post från Clinique Online. Du är välkommen att kontakta oss på +46844688408 om du har ytterligare frågor.
If your provider is AOL:
- Open the Email message.
- Click "Add to Address" icon.
- The name and Email address from Email are pre-populated in the Add Contact pop-up. Verify that the information in these fields is correct.
- Click "Save".
Om du använder Yahoo:
- Öppna e-postmeddelande
- Klicka på "Lägg till i adressboken".
- Nu sparas adressen automatiskt i din adressbok.
Om du använder Hotmail:
- Open the Email message.
- Klicka på "Spara adress" högst upp i meddelandefältet.
NA
- Open the Email message.
- NA
- NA NA
- Click "Save".
Djurförsök
Clinique Laboratories, LLC. arbetar för att ta bort djurförsök helt och hållet. Vi är lika engagerade i våra kunders hälsa och säkerhet, och säljer bara produkter som följer lagar och regler i varje land som de säljs.
Vi utför inte djurtester på våra produkter eller ingredienser, eller ber andra göra det åt oss utom när det krävs enligt lag. Vi utvärderar alltid våra färdiga produkter i kliniska tester på frivilliga panelgrupper.
Clinique Laboratories, LLC. stöder utvecklingen och en global överenskommelse att välja andra alternativ än att testa på djur. Därför arbetar vi i stor utsträckning med både branschkollegor och forskare för att utveckla och finansiera dessa alternativ.
Var kan jag köpa Clinique-produkter?
Endast kunder med leveransadress i Sverige kan handla Cliniques produkter online på clinique.se. Letar du efter närmaste butik i Sverige? Klicka här för att hitta en butik. Letar du efter en butik utanför Sverige? Klicka här och se om Clinique finns i ditt land.
Fick du inte svar på din fråga?
Go to our email submission form, or call us at +46844688408 and Contact Us directly.
Handla online
Beställningsstatus
Kontrollera status på dina senaste beställningar på sidan Beställningsstatus. Klicka på Beställningsstatus och logga in på ditt konto för att se status på dina beställningar. Du kan spåra din order via transportörens webbplats och du kan även klicka på spårningsnumret för ytterligare information.
*Tänk på: Spårningsnumret visas ibland först 24 timmar efter att beställningen har skickats.
Annullering av beställning
Vill du annullera en beställning ber vi dig kontakta oss så fort som möjligt på +46844688408. Vi gör vårt allra bästa för att tillgodose dina önskemål.
Ibland kan systemet annullera order eller delar av en order av olika orsaker. Det kan bland annat vara:
Varan/varorna finns inte på lager.
Ett fel uppstod i samband med betalningen.
Det går inte att leverera varorna till den angivna adressen.
Två likadana beställningar har gjorts.
Annullerad på kundens förfrågan.Om din order annulleras får du ett e-postmeddelande med information om orsaken. Du behöver inte betala för annullerade varor. Om du vill göra en ny beställning eller om du har frågor om en annullerad order är du välkommen att kontakta Clinique Online kundeservice på 0200753748 eller via e-post.
Så här handlar du online
Välkommen till Clinique Online. Här det enkelt och säkert att handla. Välj den produkt du vill köpa och följ instruktionerna nedan:
Steg 1:
Håll musen över en produktbild och klicka på knappen Handla direkt. Välj önskad färg, storlek eller form och klicka sedan "Lägg i varukorgen”.För ytterligare produktinformation, instruktionsvideos och relaterade länkar klickar du på produktnamnet eller länken med mer information. Välj "Lägg i varukorgen" på produktsidan.
Steg 2:
När du har handlat klart klickar du på Varukorgs-ikonen på varje sida eller klicka direkt på knappen Kassa som visas varje gång du lägger till en vara i varukorgen.Följ instruktionerna på skärmen för att gå igenom betalningsprocessen. Tänk på att du kan ändra innehållet i varukorgen inklusive kvantitet (upp till fyra [4] av varje vara) under betalningsprocessen innan du klickar på Skicka beställning.
Mer information om vår Policy för maximalt antal per köp.
Steg 3:
När din beställning har skickats visas sidan "Tack" och en bekräftelse på att din beställning är mottagen. Du får också ett mejl med information om din beställning strax efter att du skickat din beställning. Om du inte får en orderbekräftelse inom 24 timmar efter att du har lagt din order, kan du kontakta Cliniques kundservice på: +46844688408 eller via email för hjälp.Om du har frågor eller funderingar när du beställer eller om du vill ha information om en tidigare order kan du kontakta Cliniques kundservice på: +46844688408 eller Kontakta Oss. Ange alltid ditt beställningsnummer när du kontaktar oss, då går det mycket fortare.
Visa varukorg
Klicka på varukorgsikonen för att visa innehållet i din varukorg: valda produkter, antal och total kostnad. Du kan ta bort varor eller ändra kvantitet.Ta bort varor från varukorgen
Vill du ta bort en vara i varukorgen går du till "Visa varukorg" och sedan klickar på länken "Ta bort" under produktnamnet. Då tas varan bort från din varukorg.Optimala färginställningar
Den här sidan visas bästa med Internet Explorer 6 och senare versioner, Firefox 2,0 och senare versioner och med en minimiupplösning på 1024 x 768. Tänk på att olika bildskärmar visar färger på olika sätt, beroende på inställningar.
Du är välkommen att email oss med frågor om specifika färger och vi ger dig gärna ytterligare tillgänglig information.
Säkerhet online
Vi på Clinique Online vet hur viktigt säkerhet är för våra kunder. När du beställer på Clinique Online kodar vi dina upplysningar med hjälp av krypteringstekniken Secure Socket Layer (SSL). Det här är den mest avancerade säkerhetstekniken som finns för onlinehandel. Du kan vara säker på att din beställning och dina personuppgifter hanteras säkert. Vi använder bara godkänd krypteringsprogramvara. Mer information om SSL-programvara finns här:
http://compnetworking.about.com/cs/securityssl/g/bldef_ssl.htm?terms=ssl
Din webbläsare måste ha SSL-protokoll för att vi ska kunna genomföra krypteringen. Följande webbläsare har den här programvaran:
- Internet Explorer 6,0 eller senare
- Mozilla Firefox 2.0.4 eller senare
- Safari 2.0.4 eller senare
Policy för maximalt inköp
Vi har valt att begränsa våra beställningar till maximalt fyra (4) stycken av samma och en köpbegränsning på 6400 SEK per kund. Om du har några frågor, Vänligen ring oss på +46844688408 eller Kontakta Oss och vi hjälper dig med nöje.
Kampanjer/rabattkoder
Lösa in kampanjkoder. Ange kampanjkoden i textrutan markerad "Kampanjkod" på betalningssidan. När kampanjkoden har godkänts visas den på sidan "Granska beställning".
Tänk på: Kampanjkoder är skiftlägeskänsliga och ska anges exakt som de visas. Du får endast använda en kampanjkod per beställning.
Med gåvor:
Vi förbehåller oss rätten till att ersätta gåvan med liknande, eller helt slutsålda gåvor. Gåvan finns så länge lagret räcker och kan ta slut.
Med rabatter:
Rabattkoder gäller inte på redan nedsatta produkter på clinique.seBetalningsalternativ
Följande kreditkort* accepteras:
Visa
Mastercard
Klarna
.*Kreditkort utfärdade av ett svenskt finansinstitut accepteras Tyvärr kan vi inte acceptera kreditkort som utfärdats i utländsk bank.
Viktig information
För din egen säkerhet måste fakturanamn och -adress matcha kreditkortet som anges för betalning. Vi förbehåller oss rätten att avbryta en beställning som inte klarar detta villkor.
Godkännandebelopp för betalning
När du gör en beställning och betalar med kreditkort kommer två transaktioner att visas på ditt konto.
• 1. Den utfärdande banken för ditt betalkort håller inköpsbeloppet på ditt konto när en beställning godkänns. Den här åtgärden reserverar pengarna för beloppet som ska betalas.
• 2. Du blir därefter debiterad för beställningen och pengarna försvinner från ditt konto. Avgiften kan skilja sig från godkännandebeloppet om beställningen ändras eller annulleras före leverans.
Om en order annulleras tas det godkända beloppet bort från den utgivande banken. För mer information om borttagande av godkännandebelopp vänligen kontakta den utgivande banken. Den här processen skiljer sig åt mellan bankerna och vi kan inte ge någon allmän information kring detta.Beställningar
Var är min beställning?
Du kan se din beställningsstatus genom att logga in på ditt konto.
You may also email us or reach us for status updates at +46844688408 (9 am – 5 pm Monday to Friday. (Stängt under nationella helgdagar)Behandling av beställning
De flesta beställningarna behandlas inom 1 - 2 vardagar (inkluderar inte helger).
Beställningar som görs på en lördag eller söndag behandlas följande måndag.
Alla beställningar behandlas och skickas på vardagar (måndag-fredag utom helgdagar).
Alla köp måste godkännas av banken innan beställningen behandlas. Endast godkända köp kommer att behandlas och levereras.Frågor om beställningar
Kontrollera status på dina senaste beställningar på sidan Beställningsstatus. Det enklaste och snabbaste sättet att få den mest aktuella informationen om dina Clinique Online-beställningar.
Klickar du på Beställningsstatus blir du ombedd att logga in med din e-postadress och ditt lösenord. En sida visar en sammanfattning över din beställning och detaljerad information om aktuella och tidigare beställningar. När din beställning har skickats visas spårningsnummer (om det finns). Du kan spåra din beställning via transportörens webbplats där du kan klicka på spårningsnumret för mer information.
Tänk på: Ibland visas spårningsnumret upp till 24 timmar efter att beställningen har skickats.
Annullering av beställning
Om du vill annullera en online order efter att den har beställts, vänligen kontakta oss på +46844688408 inom en timme efter lagd order. Vi gör vårt allra bästa för att tillgodose dina önskemål. När en order väl har börjat behandlas kan den tyvärr inte ändras eller annulleras.
Ibland kan systemet annullera order eller delar av en order av olika orsaker. Det kan bland annat vara:
Varan/varorna finns inte på lager.
Det uppstod ett fel i samband med betalningen.
Det går inte att leverera varorna till den angivna adressen.
Två likadana beställningar har gjorts.
Ordern annulleras på kundens begäran.
Inköpsgränsen har överskridits.Om din order annulleras får du ett e-postmeddelande med information om orsaken. Du behöver inte betala för annullerade varor. Om du har frågor angående en annullerad order, vänligen kontakt våra Online Service Experts på +46844688408 eller via email
Returer och byten
Hur returnerar eller byter jag en vara?
Vill du returnera en produkt som är inköpt på Clinique Online ber vi dig följa nedanstående steg:
• Fyll i returinformationen på följesedeln (bifogas med din order) och lägg den sedan i returpaketet. Behåll en kopia av fakturan. Returnerar du en present klickar du i rutan "Retur av present" på baksidan av fakturan.
• För att underlätta för dig har vi bifogat en returadressetikett som du ska fästa på returpaketet. Returblanketten är förbetald och du behöver inte betala själv för returen. Om du inte har kvar returetiketten, vänligen kontakta oss via +46844688408 så hjälper vi dig.Estée Lauder Companies A/S
Terminalslingan 1, Kaj B,C,D
111 64 Stockholm• Det är du som kund som ansvarar för att paketet kommer fram till oss. Vi ansvarar inte för paket som försvinner under transport.
• Om din beställning är skadad när du får den, vänligen läs mer i Skadade varor
• Det tar cirka 7-10 vardagar att behandla returen.Returnerade beställningar kommer att behandlas snabbt, vanligtvis inom 3-5 vardagar efter mottagande. Ett e-postmeddelande med en returbekräftelse skickas till din e-postadress.
Tyvärr byter vi inte produkter. Om du vill byta en produkt ber vi dig istället först att returnera din beställning och sedan göra en ny beställning med den produkt du vill ha.
Har du frågor om returer och byten är du välkommen att kontakta oss på +46844688408 eller via e-post på kundtjanst-se@clinique.com.
Fraktkostnad
Leveransalternativ
Clinique Online beställningar skickas och levereras på arbetsdagar (Måndag till Fredag)
Beställningar levereras av PostNord, antingen hem till dig eller till ditt arbete. Om det inte är möjligt går det att hämta paketet på närmaste upphämtningsställe. PostNord lämnar ett meddelande med mer information.
Alla köp måste godkännas av banken innan beställningen behandlas. Endast godkända köp kommer att behandlas och levereras. Har du frågor angående leveransen av ditt paket, Vänligen kontakta oss på +46844688408 för hjälp.
Standardleverans
Alla beställningar skickas som standardfrakt och behandlas inom 1 - 2 vardagar efter mottagande, beroende på produkttillgänglighet. De flesta beställningar levereras inom 3 - 5 vardagar från leveransdatum.
Leveranskostnaden är 35 kr. Vi erbjuder gratis leverans för beställningar över 500 kr.
Paket kan inte levereras till box adresser.
Leveranser med speditionsföretagClinique Online ansvarar inte för skador, defekter eller förluster på varor som levereras med ett speditionsföretag. Det innebär att Clinique Online inte ansvarar för att erbjuda en ersättning eller en återbetalning för varor som levereras med ett speditionsföretag. Om du väljer ett speditionsföretag rekommenderar vi att du ber speditionsföretaget att vägra acceptera skadade paket. Om ett paket skadas eller försvinner efter att det mottagits av speditören, är det speditörens ansvar.
Beställningsstatus
Du får en beställningsbekräftelse via e-post så fort vi har skickat din beställning. Det här e-postmeddelandet fungerar som ett kvitto och innehåller även en spårningslänk som du kan klicka på och följa din försändelse. Tänk på att det kan ta upp till 24 timmar från det att du får länken tills det att den aktiveras. Du kan även kontrollera statusen för din beställning via Mitt konto. Du är välkommen att kontakta oss om du vill ha hjälp med att spåra din beställning.
Konto